Friday, July 31, 2009

Bila Nak Penuh



Erm bila la nak penuh tabung nie, dah dekat bertahun2 pun xpenuh2 jugak,tapi xpe lama2 nanti penuh jugak kot :). Tetiba rasa teringat plak masa zaman2 sekolah rendah dulu, duit syiling nie je yg selalu dipegang.Duit kertas nak dapat masa raya ja kot.Tinggal ngan tok, tolong tok pegi kedai dapat upah 10 sen (kekadang aku mintak...hahahah), wow dah kira cukup mewah tu, mana xnye pegi sekolah duit bekal 30 sen je,ikat dalam sampul tangan sebab takut hilang :) tak tau le xleh nak komplen, aku ada tanya mak aku baru2 nie dulu dapat duit bekal berapa dia pun cakap 30 sen gak. Maybe tok aku ingat zaman sekolah aku masa tu 30 sen boleh beli macam2 lg kot..hehehe.. Nasi lemak sepinggan pun dah 30 sen.:) Tapi ape2 tok aku memang yg terbaik, banyak gak aku menyusahkan dia dulu, buat peel macam2..kelakar pulak kalau aku ingat balik, maklum la aku sorang je dok ngan dia dulu..hehehehe. Moral of the story, setiap sen yg ada pada kita hargai la dengan rasa syukur,sebab dari sen2 ni la nak berkumpul-kumpul jadi ringgit :)Insyallah

No comments:

© www.nieziam.blogspot.com All images on this site are under the ownership & copyright of MOHAMAD NIZAM KASIM. No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without the permission from the photographer. All Rights Reserved 2009.

Followers

free counters nieziam - View my most interesting photos on Flickriver

BlogMalaysia.com

Powered By Blogger